info@makelaarsien.nl 088 - 400 7400 mijn account
Zelf huis verkopen met NVM makelaar woning aanmelden

Veel gestelde vragen

>139

Om welke reden kan ik het beste mijn woning via Makelaar Sien verkopen?

Er zijn verschillende redenen te noemen, maar één van de belangrijkste redenen is onze uitgebreide dienstverlening tegen een aantrekkelijk tarief! Doordat u met onze handige tips heel goed zelf de bezichtigingen kunt doen en kopers juist kunt informeren, kunnen wij onze diensten tegen een scherp tarief aanbieden.

 

Hoe lang duurt het voordat mijn woning online staat na mijn aanmelding op Makelaar Sien?

Nadat u uw woning heeft aangemeld op Makelaar Sien nemen de mediaspecialist en de makelaar contact met u op voor het inplannen van een afspraak. Zodra de mediaspecialist (fotograaf), en ook de makelaar bij uw woning langs is geweest, kunnen wij de woning normaal gesproken binnen 3 werkdagen aanmelden. We moeten dan wel van u de omschrijving van uw woning hebben ontvangen. Al met al duurt het gemiddeld anderhalve week voor uw woning online staat.

 

Mag ik zelf de vraagprijs van mijn woning bepalen?

Ja, u mag zelf de vraagprijs bepalen. Voordat uw woning online wordt aangemeld komt er bij u een makelaar langs voor de beoordeling van de waarde van uw woning. Deze makelaar zal een advies afgeven over de vraagprijs, maar uiteindelijk bepaalt u zelf voor welke prijs de woning te koop wordt gezet. Om uw woning succesvol te verkopen is het wel raadzaam om een realistische vraagprijs in de markt te zetten.

 

Op welke websites wordt mijn woning aangemeld door Makelaar Sien?

Uw woning wordt aangemeld op Funda, Huislijn, Jaap en Makelaarsien.nl. Daarnaast bestaan er websites waar we uw woning niet op aanbieden, maar die toch uw woning aanbieden. Deze websites spideren (kopiëren) de informatie van andere woningwebsites. De informatie over uw woning op dergelijke websites kan Makelaar Sien helaas niet aanpassen.

 

Kan ik de afspraak met de fotograaf verzetten als de afspraak toch niet uitkomt?

De afspraak met de fotograaf kan tot 2 dagen voor de afspraak kosteloos verzet worden. Daarna kost het verzetten van de afspraak een bedrag van €65,-. Deze kosten worden in rekening gebracht, omdat er tijd voor de fotograaf is gereserveerd die veelal niet meer kan worden ingevuld.

 

Wat gebeurt er als het slecht weer is wanneer mijn woning wordt gefotografeerd?

De foto’s van het interieur zullen, ongeacht de weersomstandigheden, op het moment van de afspraak worden gemaakt. Wanneer de fotograaf door het weer de buitenbeelden niet kan maken zal hier binnen twee werkdagen (met uitzondering bij aanblijvende slechte weersomstandigheden) kosteloos een terugkomafspraak voor worden ingepland.

 

Brengt het aanmelden van een recreatiewoning extra kosten met zich mee?

Ja, het aanmelden van een recreatiewoning op Funda brengt extra kosten met zich mee. Deze kosten bedragen €60,- per jaar. Nadat uw woning online is aangemeld door Makelaar Sien kunt u via uw inlog account de module "Recreatiwoning" bestellen. Daarna zal uw recreatiewoning ook op Funda zichtbaar worden.

 

Komen er nog kosten bovenop de genoemde tarieven?

Nee, de tarieven van Makelaar Sien zijn inclusief Btw, u hoeft geen extra kosten te verwachten.

 

Mag ik zelf mijn woning promoten?

Ja, uiteraard mag u ook zelf uw woning promoten. Het is zelfs aan te raden om uw woning bijvoorbeeld op Facebook, of andere social media te promoten.

 

Voert Makelaar Sien de prijsonderhandelingen?

Ja, Makelaar Sien voert in overleg met u de onderhandelingen bij de verkoop van uw woning. Tijdens de onderhandeling adviseren wij u als onze klant. Na ontvangst van een bod van een potentiële koper adviseren wij u hoe te reageren op dit bod. We kunnen adviseren het bod af te wijzen, een bepaald tegenbod te doen, of akkoord te gaan met het bod. U bepaalt zelf of u ons advies aanneemt en wat wij uiteindelijk voor reactie aan de bieder overbrengen.

 

Maakt Makelaar Sien ook de koopovereenkomst op?

Ja, Makelaar Sien maakt voor u de koopovereenkomst op. Hierin worden de afspraken vastgelegd die met de koper zijn overeengekomen.

 

 

Is uw vraag met bovenstaande informatie niet beantwoord, neem dan contact met ons op om uw vraag aan ons te stellen.

Om welke reden kan ik het beste mijn woning via Makelaar Sien verkopen?

Er zijn verschillende redenen te noemen, maar één van de belangrijkste redenen is onze uitgebreide dienstverlening tegen een aantrekkelijk tarief! Doordat u met onze handige tips heel goed zelf de bezichtigingen kunt doen en kopers juist kunt informeren, kunnen wij onze diensten tegen een scherp tarief aanbieden.

 

Hoe lang duurt het voordat mijn woning online staat na mijn aanmelding op Makelaar Sien?

Nadat u uw woning heeft aangemeld op Makelaar Sien nemen de mediaspecialist en de makelaar contact met u op voor het inplannen van een afspraak. Zodra de mediaspecialist (fotograaf), en ook de makelaar bij uw woning langs is geweest, kunnen wij de woning normaal gesproken binnen 3 werkdagen aanmelden. We moeten dan wel van u de omschrijving van uw woning hebben ontvangen. Al met al duurt het gemiddeld anderhalve week voor uw woning online staat.

 

Mag ik zelf de vraagprijs van mijn woning bepalen?

Ja, u mag zelf de vraagprijs bepalen. Voordat uw woning online wordt aangemeld komt er bij u een makelaar langs voor de beoordeling van de waarde van uw woning. Deze makelaar zal een advies afgeven over de vraagprijs, maar uiteindelijk bepaalt u zelf voor welke prijs de woning te koop wordt gezet. Om uw woning succesvol te verkopen is het wel raadzaam om een realistische vraagprijs in de markt te zetten.

 

Op welke websites wordt mijn woning aangemeld door Makelaar Sien?

Uw woning wordt aangemeld op Funda, Huislijn, Jaap en Makelaarsien.nl. Daarnaast bestaan er websites waar we uw woning niet op aanbieden, maar die toch uw woning aanbieden. Deze websites spideren (kopiëren) de informatie van andere woningwebsites. De informatie over uw woning op dergelijke websites kan Makelaar Sien helaas niet aanpassen.

 

Kan ik de afspraak met de fotograaf verzetten als de afspraak toch niet uitkomt?

De afspraak met de fotograaf kan tot 2 dagen voor de afspraak kosteloos verzet worden. Daarna kost het verzetten van de afspraak een bedrag van €65,-. Deze kosten worden in rekening gebracht, omdat er tijd voor de fotograaf is gereserveerd die veelal niet meer kan worden ingevuld.

 

Wat gebeurt er als het slecht weer is wanneer mijn woning wordt gefotografeerd?

De foto’s van het interieur zullen, ongeacht de weersomstandigheden, op het moment van de afspraak worden gemaakt. Wanneer de fotograaf door het weer de buitenbeelden niet kan maken zal hier binnen twee werkdagen (met uitzondering bij aanblijvende slechte weersomstandigheden) kosteloos een terugkomafspraak voor worden ingepland.

 

Brengt het aanmelden van een recreatiewoning extra kosten met zich mee?

Ja, het aanmelden van een recreatiewoning op Funda brengt extra kosten met zich mee. Deze kosten bedragen €60,- per jaar. Nadat uw woning online is aangemeld door Makelaar Sien kunt u via uw inlog account de module "Recreatiwoning" bestellen. Daarna zal uw recreatiewoning ook op Funda zichtbaar worden.

 

Komen er nog kosten bovenop de genoemde tarieven?

Nee, de tarieven van Makelaar Sien zijn inclusief Btw, u hoeft geen extra kosten te verwachten.

 

Mag ik zelf mijn woning promoten?

Ja, uiteraard mag u ook zelf uw woning promoten. Het is zelfs aan te raden om uw woning bijvoorbeeld op Facebook, of andere social media te promoten.

 

Voert Makelaar Sien de prijsonderhandelingen?

Ja, Makelaar Sien voert in overleg met u de onderhandelingen bij de verkoop van uw woning. Tijdens de onderhandeling adviseren wij u als onze klant. Na ontvangst van een bod van een potentiële koper adviseren wij u hoe te reageren op dit bod. We kunnen adviseren het bod af te wijzen, een bepaald tegenbod te doen, of akkoord te gaan met het bod. U bepaalt zelf of u ons advies aanneemt en wat wij uiteindelijk voor reactie aan de bieder overbrengen.

 

Maakt Makelaar Sien ook de koopovereenkomst op?

Ja, Makelaar Sien maakt voor u de koopovereenkomst op. Hierin worden de afspraken vastgelegd die met de koper zijn overeengekomen.

 

 

Is uw vraag met bovenstaande informatie niet beantwoord, neem dan contact met ons op om uw vraag aan ons te stellen.